A 13600 – telefonos adománygyűjtő szolgáltatás azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. Mivel a telefonos adománygyűjtés az Invitel, a Magyar Telekom vezetékes és mobil, a Telenor, a Vodafone valamint a Blue mobile és MOL mobile ügyfelei számára elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körből kaphatnak adományokat.

Elsősorban azon szervezeteknek érdemes pályázni, akik havi szinten meg tudnak szólítani 5-10000 embert és abból 100–150 potenciális adományozót, vagy évente egy-két alkalommal tudnak aktívan kampányolni egy adott cél érdekében nagyon széles körben, ezzel éves szinten legalább 1000–1200 embert adományozásra késztetni.

A 3/2011. (IX.26.) NMHH rendelet alapján a fenti lehetőség igénybevételére közhasznú jogállással rendelkező szervezetek (alapítványok, egyesületek vagy nonprofit gazdasági társaságok) jogosultak. A 13600-as szám használatára az alábbi feltételek teljesülése esetén pályázhatnak:

  • a szervezet közhasznú jogállással rendelkezik,
  • a szervezet 2020-ban frissített, részletes adatlappal rendelkezik a NIOK Alapítvány által működtetett Adjukössze.hu adatbázisban (további részletek: https://adjukossze.hu/),
  • átláthatóság szempontjából is megfelelnek az előírásoknak (350/2011. Kormányrendelet, 2011. évi CLXXV Törvény)

 

Forrás és bővebben: nonprofit.hu